2012. március 10., szombat

Mit együnk vasárnap?


Ki ne tette volna már fel valaha is a nagy kérdést: mit főzzek ebédre?!

Csináljunk valami finomat, csempésszünk bele egy kis egészségeset úgy, hogy a család minden tagja a tíz ujját megnyalja ebéd után! ( Többségük észre sem fogja venni, hogy az egészséges táplálkozás áldozatául esett!)

Készítsünk rántott húst egy kicsit másképp. A rántott hús így sem fog bekerülni a diétás receptjeink közé, de valamivel zsírszegényebb változatát szerintem érdemes kipróbálni.

Én csirkemellből vagy sertés karajból szoktam készíteni.

Az első trükk a panírozásban rejlik: miután lisztbe forgattam a húst, teljes tojás helyett csak a fehérjét használom kevés tejjel összekeverve, majd nem zsemlemorzsával folytatom, hanem ledarált zabhehelybe teszem a szeleteket ( A zabpelyhet botmixerrel szinte lisztszerűre lehet darálni. A boltban kapható zabkorpát én túl durvának tartom. )

Első lépésben a liszt helyett is használhatunk zabpelyhet, ilyenkor kicsit vastagabb panirungot kapunk.

A húst végül sütőpapírral bélelt tepsibe teszem és a tetejét olajjal bekennem. ( Én ehhez konyhai ecsetet használok. A lényeg, hogy egészen kevés olaj fogyjon) Végül 220 C-on aranybarnára sütöm.


 
A recept előnyei:
  • Egy tojássárgája az egész napi ajánlott koleszterinbevitelt lefedi. Ennél több koleszterin fogyasztása esetén emelkedik a vér koleszterinszintje, ami emeli a szív-érrendszeri betegségek kockázatát. A koleszterin legfőbb forrásai a belsőségek, a tejtermékek ( sajtok, tejföl, magas zsírtartalmú joghurtok.....), zsíros húsok, húskészítmények.  
  • A zab csökkenti a koleszterinszintet, gátolja a zsírok felszívódását.  
  • Bő olaj helyett tepsiben sütve a húst, sok-sok zsírt és energiát spórolhatunk meg.
  • Ráadásul nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése